Visszajelzés

Összes cikk

2017-05-11

10 ok a testedzésre, aminek semmi köze a bikinitesthez

Kiemelt kép

Persze, akár kimondjuk, akár nem, a bikiniszezon közeledte sokunkat kellemetlen borzongással tölt el. Mert úristen, közszemlére kell magamat tennem, és mit fog szólni a szomszédos pokrócon kedélyesen sült csirkecombot majszolgató család, meg a formásra gyúrt szőkeség, aki a vízparton sütteti a hasát.

Pedig igaza van Nórinak, tegyél rá magasról. A bícsbádihoz nem kell más, mint hogy legyen egy bikinid és egy tested. Vélhetően mindkettővel rendelkezel, ha meg csak test van, egy bikinit még mindig beszerezhetsz. Aztán tedd a testedre a bikinit, és irány a strand, és kb. két perc múlva rá fogsz jönni, hogy bármilyen részével is légy elégedetlen a testednek, te magad vagy a MattelBarbi.

De mozogni nemcsak ezért érdemes. Sok olyan oka is van, aminek köze nincs a strandszezonnal kapcsolatos érzéseidnek. Hoztunk is tízet, íme!

1. Jobb lesz a hangulatod

Szülés, hormonok, kialvatlanság, a hülye tavaszi időjárás – hát csoda, ha ki vagy bukva, meg szar a hangulatod? Nem, nem az. De ha tenni is akarsz ellene, és nem akarod, hogy két kósza felhőtől vagy egy, a gyerekkel durván átmulatott (haha) éjszaka után ne te legyél Grumpy Cat, akkor mozogj! A rendszeres mozgás szépen kiegyensúlyozza az addig esetleg tomboló hormonháztartásodat, és bár még így is olyan lesz minden hónapod, mint ahogy a Doors mondja, azaz Riding on the Storm, de hidd el, határozottan javulni fog minden. Meg gyűjtöd majd a nevetőráncokat. Azok úgyis szépek.

2. Jobban fogsz aludni

Persze, már ha hagynak. De ha meg is kell szakítanod az éjszakai pihenésedet, a mozgás hatására az a kevés alvásod is sokkal, de sokkal jobb minőségű lesz! És ha jobb minőségű az alvásod, akkor még kevesebbel is sokkal fittebbnek fogod érezni magad. Mert mondjuk, nem lesz a szervezetednek 8 órára szüksége, csak ötre. Vagy négyre.

3. Jót tesz a szívednek

A szíveddel érdemes jóban lenned, és jól bánnod vele. A rendszeres testmozgással pedig pontosan ezt teszed. És ha te jó vagy a szívedhez, a szíved is jó lesz hozzád.

4. Energiát ad

Igen, a mozgás elkezdéséhez sokszor érezheted úgy, hogy semmi energiád. Meg hát a mozgásba is bele kell tenni az enerdzsít, és így elég ellentmondásosnak tűnhet, hogy a mozgás energiát ad, pedig tényleg. Merthogy a testedzésnek köszönhetően sokkal jobb lesz a vérkeringésed, kiegyensúlyozottabb a hormonháztartásod, és így minden kis belső szerved sokkal olajozottabban tud működni. A lényeg, hogy fokozatosan vágj bele a mozgásba, ne a nulláról akard lefutni a maratont.

5. Jót tesz a szexuális életednek

Jó, tudom, hogy a kisgyerekesekre célzott Pain is annak idején a Szex vajon mi? című örökzöld slágerrel, mert hát jó lenne nagyokat szexelni, mint a gyerek előtti időkben, csak a fáradtság, meg a kialvatlanság, meg a gyerek szexérzékelős automata érzékelőrendszere is mind ellene dolgozik. Az utóbbit csak kicselezni lehet, de az első kettő a mozgással szépen helyre fog kerülni, plusz csökken a stresszszinted is, ami azt jelenti, hogy gyakrabban fogod érezni a vágyat is. Plusz minél fittebb a tested, annál nagyobb lesz az önbizalmad is, hogy te vagy maga a Bombasztikus és Ellenállhatatlan Szexistennő is. Úgyhogy, anyák, előre a libidóért!

6. Felpörgeti a memóriád és az agyadat

A tudomány szerint a mozgás bizonyítottan növeli a szellemi kapacitást. Na jó, lehet, hogy csak ezért nem érdemes hetente IQ-tesztelni magad, de tény, hogy a vérkeringésed jobb lesz, ami jó az agynak. Plusz a közérzeted is kevésbé lesz álmos és fátyolos, ami szintén azt jelenti, hogy jobban fog az agyad.

7. Segít megtartani az izomzatodat

Na, ez az, amire most még viszonylag keveset gondolsz. Olyan ez, mint az önkéntes magánnyugdíj-pénztár: olyan rohadt messze van még az a nyugdíjas kor, tán nem is igaz, aztán mégis beköszönt egyszer csak. Hasonlóképpen halad el az idő a tested felett is észrevétlen, és úgy harmincéves kor körül a szervezet egyszer csak elkezdi leépíteni azokat az izmokat, amelyek nincsenek rendszeresen használatban. Észre sem veszed, viszont később hiányozna, úgyhogy inkább mozgasd át ezeket legalább heti háromszor.

8. Erősebb csontok

Nőként mindenki tudja, hogy esélyes majd a klimax után a csontritkulás, de hát ez is olyan messze van, mint a fent említett nyugdíj. Pedig a csontritkulás csak az eredmény, a folyamat már jóval előbb megindul, és ha már kialakul, visszafordítani nem annyira lehet. Szóval mozogj, mert a mozgás segít a csontok erősítésében is, így nagymamaként nem púpos hátú anyóka leszel, hanem szupernagyi.

9. Minden sokkal kényelmesebb

Eltekintve az izomláztól a rendszeres mozgás abban is segít, hogy kényelmes otthonra lelj a testedben. Könnyebb lesz az állás, az ülés, a járás, minden kis mozdulatban érezni és élvezni fogod a testedzés és a gyakorlás előnyeit. Jó, az sem elhanyagolható, hogy a mindenbe a ruháid is beletartoznak, meg az is, hogy az övrész felett nem buggyan előre a pocakod, ha leülsz a családdal társasozni.

10. Mert megteheted!

De tényleg. Rengeteg embertársunk van, aki mindent megadna egy kiadós futásért, vagy csak egy lusta sétáért, esetleg örömmel megcsinálna kétszáz kismackót mindennap, de nem képes rá, mert a teste a mozgásban akadályozott. Esetleg nem képtelen a mozgásra, viszont irgalmatlan fájdalommal járt neki. Szóval, bármennyire is nehéz elkezdeni, csináld! Megteheted és megérdemled! És ha olykor elkap a picsogás, nincs gond, gyere fel a Facebook oldalra, vagy az általad választott program csoportjába, segítünk túllendülni rajta!

Na, belevágsz?

Dia